09 september 2009

Erobringer

Nå tør jeg si det høyt, vi har igjen erobret kvelden! Anna sovner i sin egen seng i åtte tiden, det har tatt lang tid å komme dit etter ferien. Etter åtte har man utrolig mye deilig kveld igjen...Hun er på vei til å slutte å sove om dagen, men hun er ikke der helt enda. Hun sover nå 30 min i barnehagen, men de sier det er vanskelig å få henne i søvn, hun er ikke spesiellt trøtt i 12-tiden.
I 2-3 tiden derimot, da er lunta ganske kort... (jada, jeg har gjort noen forsøk i helgene).


Min egen søvn derimot har begynt å vakle. I natt var jeg oppe 3 ganger på do og en gang for å hente Anna (noe hun begynte med i ferien, som jeg snart håper går over...). Natten må også igjen erobres! Men, det er vel snart dags å begynne å belage meg på mer nattevåkning framover. Det er ikke så lenge til babyen kommer og krever sitt... Innen den tid MÅ bare Anna ha sluttet å vokne på natta. Det går da vel ikke å ha to småtroll i senga? Særlig ikke når det største trollet alltid skal ha med egen dyne og pute, to store bamser og ett lite koseteppe og ett stort koseteppe når hun kommer, phu...

Man blir veldig trøtt av å skrive om søvn, kanskje jeg skal forsøke å legge meg tidlig til en forandring? Men, det er jo så deilig med sene kvelder...


1 kommentar:

  1. härligt att få kvällarna tillbaka! Här har vi också fått det, Leo somnar redan vid sju nu när han slutat sova på dagarna! Visserligen kan man sakna stunden på dagen, men kvällarna är mer avslappnade. Inte klokt vad mycket man hinner! :-)

    SvarSlett