07 januar 2010

Vannkopper, pupp og på lat...

Det er det det går i hos oss i det nye året. Anna startet nyåret med vannkopper. Heldigvis er hun hverken slapp eller plaget, men prikkene er jo der - og de smitter. Så Anna, minstemor og jeg har vært hjemme og inne (fortsatt over 15 minus ute!) hele uka, på mandag er det dags for barnehagen igjen. Jeg har fått trening i å være hjemmeværende med to barn - på godt og vondt. Minstemor er stort sett grei og sover en del, men hun spiser også ganske mye... Å hindre at Anna plukker istykker ett lys, tegner på stolen eller drar ut en hel dorull, er ikke så lett når man ammer. Eller når to stk skriker på mat samtidig, er det ikke så lett å være mamma... Skjære brød med en hånd, går faktisk ikke. Derimot så funker det å amme og tegne samtidig.
Det går også å drikke kaffe og spise godteri - på lat, samtidig som man ammer. Anna har stadig vekk ting som hun spiser eller gjemmer "på lat". Ikke alltid like lett å vite hva hun gjemmer når det er "på lat", men moro er det...

Jeg forstår egentlig godt hvorfor våre mødre aldri lekte med oss da vi var små. Hvordan skal man rekke det? Mellom bleieskift, amming og matlaging er det ikke så mye tid til overs. Har man en rolig dag rekker man å sette på en maskin med klær - kanskje. Jeg har brukt to dager på å rydde vekk jula og enda har jeg ikke begynt på juletreet. Det tok en formiddag å ta frem pynten... jepp, ting tar tid, godt jeg har en liten hjelper!

2 kommentarer:

  1. hi hi hi.. det beste er at Anna går i bar overkropp på bildet.. Godt det er helg! Håper det ikke er så kaldt at dere ikke kan være ute.

    SvarSlett
  2. Å ja, jeg reagerer ikke lenger på det. Hun elsker jo å kle av seg. Hun vil helst bare gå i bleie, men jeg pleier å ha på henne en genser også, minimum. Til nøds beholder hun strømpebuksen på også;-)

    SvarSlett