03 april 2011

En tur til bondegåren!

Tross dårlig vær, tok vi en tur ut på landet i dag, nærmere bestemt Losby Gård. Super barnevennlig, der vi fikk gå inn i fjøset og se på dyra. Høner, griser, kalver og kaniner.

Men, så lar jeg med forundre igjen - av de voksne... Hvorfor har det seg slik at det alltid er en voksen (les: foreldre) som befinner seg inne hos dyrene (kaninene - maks 3 om gangen), når det står andre barn på utsiden som t y d e l i g også vil komme inn til dyrene. Samtidig som de lurer på hvorfor dyrene gjemmer seg under kassene og inni krokene... Neida, da bare løfter vi på kassene der de gjemmer seg og tar de stakkars forskremte dyrene på fanget.... Jeg lar meg irritere! Kaniner er sikkert hardføre dyr, de lar tross alt barna gå inn til dem. Men dog. Jeg skal inrømme at jeg sa med litt ekstra høy stemme, "det er bare for barn", da Anna lurte på om jeg kunne være med henne inn til kaninen.

Ellers var det et utmerket sted å tilbringe to timer på en søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar