04 februar 2010

En tur til Hospitalet

Så ble det 40 graders feber, legevakten, brystbetennelse og sykehuset... Etter et besøk hos legevakten, flaks jeg tok turen dit, viste det seg at jeg hadde skyhøy infeksjonsverdi og måtte direkte på sykehus (!!) Så var det bare å pakke sakene sine og lillemor og overlate resten til legevitenskapen... Det var uenighet om det var brystbetennelse eller en hudinfeksjon, men overlegen endte på førstnevnte. I går kom vi hjem etter 3 døgn med intravenøs antibiotika behandling. Fortsetter på pillekur hjemme.

Allmenntilstanden er bra, men ammingen er delvis lagt på hylla. Nå er det pumping som gjelder, grunnet ulidelig vonde sår/sprekker på brystene... Minstemor tar heldigvis flaske med stor glupskhet og er like blid. Selv syns jeg pumping og flaskemating er voldsomt styrete, og håper jeg snart kan gå tilbake til ammingen.

Først fikk jeg faktisk beskjed om at jeg ikke kunne amme i det hele tatt når jeg fikk antibiotika - jeg ble nesten panisk... Søndag kveld, på sykehuset, ingen flasker, ingen pumpe, ingen medbragt erstatning og en 8 ukers som aldri har fått hverken erstatning eller flaske... Vi var to stk som var meget letta etter at en sykepleier dobbelsjekket med jordmor og jeg fikk beskjed om at det var bare å amme, phu, ett problem mindre.
Morsmelk på flaske var helt ok, etterhvert.

Sover søtt i en nyfødt-kasse, fikk akkurat plass!



1 kommentar:

  1. åh, din stackare! Skönt att du är bättre nu iaf. Om du inte redan har en bra kräm till bröstvårtorna så kan jag tipsa om denna: http://www.lansinoh.com/

    Jag hade aldrig överlevt första veckorna utan den :-)

    SvarSlett