21 april 2010

Min mammamorgen

I de fleste "mamma-bladene" (jepp, jeg leser stort sett alle...), har de nesten alltid et portrettintervju med en (mer eller mindre) kjent mamma. Da pleier de å skrive noe slikt som "slik er mamma-dagen min". I dag tenkte jeg å skrive om min "mamma-morgen", i dag så den slik ut:

06.15: Samboeren min står opp
06.16: Anna vokner og blir hysterisk fordi hun også skal stå opp - og skal bæres inn på badet
06.20: Jeg står opp å sjekker hva som foregår på badet - Anna er drit sur etter å ha voknet minst 30 minutter for tidlig.
06.25: Jeg legger meg igjen, noterer i øyekroken at Ester også har voknet, men er rolig.
06.35: Anna er fortsatt sur, kommer opp i senga til meg. Forlanger at jeg skal hente papir til henne, noe jeg nekter. Hun fortsetter å mase, samt elte seg rundt i senga og stikker de kalde føttene sine under dyna mi...
06.45: Jarle flyr henne ut på badet, Annas humør stiger i takt med flygningen, phu...
06.50: Ester skriker, jeg plukker henne opp og ammer
07.30: Ester sovner omsider igjen etter at hun har ammet å skreket siden jeg plukket henne opp for 40 minutter siden...
07.31: Jeg sovner...
07.39: Jarle kommer inn og sier at de snart skal dra og lurer på om jeg kommer ned å sier hade
07.45: Vokner brått av at Anna roper "HADE!" Spretter ut av senga.
07.50: Legger meg godt tilrette igjen, sovner...
08.15: Ester vokner - nå er det ingen nåde - hun vil opp!
08.50: Vi er stelte og påkledde og klare for frokost... Dagen kan begynne!

1 kommentar:

  1. Min mammamorgen i dag:
    ca 03.30 bærer en stk stor jente tilbake i senga og bytter henne med mindre jente
    03.30-05.30 litt soving mens minstejenta plukker meg i fjeset
    05.30- bærer en stk liten jente i senga
    05.30-06.50: sover søtt
    06.50-7.30: sover litt mens btv står på full guff og div unger hit og dit
    07.30: står opp og ordner meg
    08.00: frokost og klær til alle mann
    08.30-9.30: ryddesjau, vaskedame skal komme..
    9.30-9.45: venter på vaskedame, kjefter, trøster, megler osv osv
    9.45: innser at det er torsdag og ikke vaskedag..
    9.45-10: leverer tre galninger i barnehagen
    10: tid for butikkåpning og kaffe.. juhu! Klarte det i dag også!

    SvarSlett