18 juni 2009

Nonstop effekten

Jeg har hele tiden tenkt at det der med unger og sukker er en overdrivelse. Eller iallefall at det ikke angår mitt barn, mitt barn blir ikke hyper av sukker. Så deilig å ha et barn som ikke reagerer unormalt på sukker. Slik har det vært i min lille verden - helt til i dag!

Anna fikk for seg at hun ville ha sjokolade etter middagen i dag. Ja, dessverre, hun har skjønt hva sjokolade er. Jeg var selv, som vanlig etter middag, ganske godtesugen. Dessuten hadde jeg oppdaget at det lå en halvspist pose med nonstop i skapet... Ja, ja, litt nonstop er vel ikke så farlig, tenkte jeg, selv på en torsdag. Vi har jo ikke begynt med lørdagsgodt engang.

Det som skjedde ca 15 minutter etter at den siste nonstoppen var fortært var imponerende. De latterkulene og den energien som kom fra jenta var imponerende - snakk om å bli hyper fjollete, overtrøtt og få super krefter på engang! Det å gjennomføre et normalt kveldstell var nesten umulig, det var bare tull og tøys fra ende til aen... Pysjen kunne jeg bare glemme, det var så vidt jeg fikk på henne bleie. Jeg gjorde et tappert forsøk på å roe henne ned med både "bjørnen sover", "bæ bæ lille lam", "nattasangen" og "petter edderkopp", men jeg sang for døve ører, jeg så bare en dyne som for frem og tilbake i senga - "Anna rydder"!

Ja, sånn kan det gå, men nonstop effekten ser ut til å være relativt kortvarig, nå høres det ut som om det er normaltilstander inne på barnerommet igjen... Phu, tenk om nonstop hadde hatt samme effekt på meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar