10 oktober 2009

På en lørdagsmorgen...

Anna voknet kl. 05.00 i dag. Hvilket er veldig uvanlig, at hun vokner på natten er dog ikke uvanlig om dagen, men hun sovner jo igjen. Men, ikke i dag. Humøret var det dog ikke noe å si på, og til slutt mistet jeg oversikten (og bevisstheten...) over ting hun hentet og tok med i senga vår... Det var tepper og bamser og bøker og pusslebiter over hele meg da jeg omsider klarte å stå opp, sånn litt før sju.
Bleieskifte og påkledning er en stadig utfordring for tiden. Først er det en lang runde med "jeg vil ikke bytte bleie", en bleie som er så våt at den nesten går av av seg selv... Når vi omsider får av bleien, så skal det nøye velges ut hvilken bleie som skal på. Det er enten stjerne-bleie ("snærne-bleie"), eller froskebleie. Det er et himla styr å lete gjennom hele bleiepakken for å finne riktig motiv. Så er det neste utfordring, påkledning. Klærne jeg har lagt frem, får jeg svært sjelden gjennomslag for, er jeg heldig får jeg igjennom forslag nr to, men som regel ender det med at hun selv velger ut noe. Gjerne en sommer t-skjorte, når det er 2 minus ute... Når hun har valgt, gjelder det å raskt finne noe som iallefall matcher sånn noenlunde og kaste det på henne før hun ombestemmer seg. Aller helst vil hun bare gå i undertrøye eller i bare bleia - eller enda bedre helt naken.... Dagens utvalg ble i grunnen ikke så verst, selv om hun foretrekker de mest slitte og arva klærne. Så i dag ble det en godt utvaska grønnstripete genser, lilla joggejakke med hette og litt kort på armene (også arvet) - og en brun strømpebukse, den fikk jeg velge. Bukse spørsmålet får vi ta når vi skal ut ;-)

Siden vi var så tidlig oppe i dag, lagde Anna og jeg scones (takk E for oppskriften, de ble kjempe gode!) og smoothie till frokost - som servertes kl. 08.00.

1 kommentar:

  1. hehe.. så bra at den gamle jakka til Liv er godkjent! Tror ikke jeg viser det bildet til henne, har en mistanke om at jakka må kalles tilbake dit den kom fra ;)

    SvarSlett