26 oktober 2009

Pest eller kolera eller svineinfluensa?

Vel, jeg har bestemt meg - på fredag skal jeg vaksinere meg mot svineinfluensa. Nå har jeg vinglet frem og tilbake i fire uker, før det var det rimelig uaktuelt, og det føles som en befrielse å endelig ha bestemt seg.
Med god hjelp av massemedias hysteri - hvordan kan man unngå å la seg påvirke? Så gav jordmor meg i dag den siste overbevisningen om at det er det beste å ta vaksinen. Tross at sjansen for å bli smittet ikke er så stor, ej heller at man får alvorlige konsekvenser om man skulle bli syk. Men, det er ikke verdt å ta risken. Kvikksølv har de brukt i vaksiner i mange år og det er så lite at det ikke er mer enn du får i maten eller av normal forurensning som er umulig å beskytte seg mot. Det finnes heller ingen bevis på at vaksiner tidligere har forårsaket autisme eller ADHD eller andre bokstavskombinasjoner...
Jordmor klarte å overbevise meg om at det er meg det er verst for, som er gravid, lille krabaten i magen klarer seg bra, den blir til og med litt beskyttet av influensaen den også. Det er også verst for de i slutten av graviditeten (typ meg, uke 36), samt rett etter fødselen. Det ville jo vært litt kjedelig å ligge langflat i influensa midt i jula. Jeg som har invitert til jul og alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar