09 november 2009

Permisjon!

Da har jeg faktisk komt til min første permisjonsdag - oj, dette svangerskapet har gått fort! På min første "fri-dag" har jeg hatt Anna hjemme, planleggingsdag i barnehagen. Vi startet dagen med å myse i senga frem til kl. 0800, da hadde jeg fått sove til 07.15 og var egentlig fornøyd med det. Jeg har fått tre jobb telefoner, hvor av den ene var fra min venn på service verkstedet vårt i Jönköping som ønsket meg lykke til og ville påpeke at nå var han helt sikker på at jeg fikk en jente til. Han mener selv han har "en greie" for å se slike ting. Han har dog aldri møtt meg, men det spiller jo ingen rolle :-). De øvrige to samtalene var nødrop fra min vikar.

Ellers har dagen gått til tegning, legobygging, pussling og klesvask. Jeg har vært på kontroll også. Opp to kg de siste 14 dagene (!), men magen var fortsatt like stor som sist, så det var litt rart. Dårlig gjort om det bare er meg som har lagt på meg! Jeg skal måle magen igjen neste uke, mulig magen har synket litt ned, jordmor mente ungen hadde lagt seg godt tilrette i bekkenet. Jeg er så innstilt på overtid og igangsettelse denne gangen, at det vil komme som en stor overraskelse om fødselen starter av seg selv før uke 42.
Ingenting er klart heller, vi har ikke kjøpt inn ny seng engang. Men, jeg får begynne å forberede litt denne uken, vaske opp litt tøy og begynne å få litt oversikt over hva som skal handles inn. Når var det forresten at jeg måtte pakke sykehus-veska, var det allerede nå??!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar