11 mars 2010

RS-virus, snørr og nattevåk

Jeg trodde ikke babyer ble syke, men joda, nå er det Es tur... Etter en tur på legevakten med feber, hoste og tungpust havnet vi på sykehuset lørdag kveld. Bronkolitt forårsaket av RS-virus. Først da kom jeg på at RS-virus er det alle nybakte foreldre med vinterbarn frykter mest...
Heldigvis er ikke E av de minste lenger, hvilket jeg fant stor trøst i da vi kom på sykehuset og en godt voksen sykepleier sa "jeg har sett dem sykere" og "hun er jo ikke så liten og har mye å gå på" (!). Vi ble hjemsendt allerede neste dag og har nå hatt noen dager med svingende feber, nesedråper og inhalasjonsapparat med saltvann. Hun er definitivt på bedringens vei og har vært feberfri i to døgn og har fått en normal farge i kinnene igjen. Nå er det bare å bli kvitt hosten og snørret, det kom i natt - og det voldsomt. Jeg tror jeg har vært våken minst en gang i timen for å sjekke a) Spyr hun? b) Puster hun fortsatt?

A derimot sov hele natten i natt! Det tror jeg må være ukesvis siden sist. I går da jeg la henne sa jeg at hun måtte sove helt til det ble lyst, så slukket jeg lyset på rommet. Kl. 06.10 hører jeg "Pappa, pappa nå er det lyst!" Er det virkelig så enkelt å få henne til å sove hele natten?

2 kommentarer:

  1. Stackars liten som åkt på RS-virus! Flora är också snorig men det verkar inte bli värre än så.

    Skönt också att A sover så bra... men vad ska ni göra när det blir ljust ute tidigare? ;-)

    SvarSlett
  2. Jaha du, tanken har slagit mig... ;-)

    SvarSlett