10 mai 2010

Agurk, tomat og sukkererter



Her er årets avling! I går pottet jeg om agurkene og noen av sukkerertene. Jeg er riktig spent på om de overlever forflyttingen. Det ble utrolig mye og jeg er ikke i nærheten av å ha potter til alle... Men, om jeg får avkastning på en av hver plante skal jeg være fornøyd.
Nå gjelder det å klare å vanne og stelle disse små vekstene. Jeg er litt spent på hvordan det skal gå nå når jeg skal være borte en uke. Spørsmålet er om jeg skal sette dem ut allerede nå, eller vente til etter 17. mai? Setter jeg dem ut nå er det sjans for frost - og regn. Inne står de varmt og godt, men faren for opptørking er stor.... Får sjekke værmeldingen. Nå er vinduskarmen helt full....
Tomatene venter jeg med til etter 17. mai med å potte om, de har ikke blitt så store enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar