04 februar 2009

Snø!

Nå snør det mye mer enn før, tiddelibom og huttemegtu!

3 kommentarer:

  1. HØYGRAVID I SNØVÆR
    Kjære Hanne, jeg tror denne graviditeten er i ferd med å gjøre meg gal. Ikke nok med at jeg i de tre første månedene slet med den vanlige oppkasten og kvalmen, men i tillegg har det vært alt for mye sykdom. Nå, på slutten av svangerskapet (36) sitter jeg her med influensa og en vond, strittende mage som beveger seg helt av seg selv. Hadde det bare vært dette, hadde det nok vært litt bedre, men nei, nå plages jeg med "En annen tilstand som blir mer hyppig under svangerskapet, er urolige ben og periodiske ekstremitetsbevegelser. Urolige ben er krypende stikkende ubehaglige fornemmelser i bena som oppstår når en ligger i ro" Typisk at det må komme om nettene, når man skal sove! Jeg har ben som "rister og går av seg selv", noe som medfører at jeg ikke får sove, boksavlig talt: I natt har jeg ikke sovet en eneste time!Denne tilstanden gjør meg hypersensitiv for alt av stimulerende mat/drikke inntak, som kaffe, te, sukkerinnhold - lar jeg meg falle for fristelsen, har jeg det garantert gående hele natten.Ble ikke mye søvn på meg i julen, kan du tro med så mye søtt og godt. Jeg har blitt rar og sær: "Vil du ha litt kaffe eller en kopp te?" "Nei, takk, jeg tar bare litt varmt vann" Ikke rart jeg får undrende blikk:Varmt vann!? Hvem er det som drikker det? Og nå som jeg er så mye bedre fra svagneskapskløen- har ikke klødd på mange netter. Å ikke få sove, når man er småbarnsmor, er virkelig en prøvelse. Stakkars guttene mine! Det føles uendelig lenge til termin. hva vil jeg ende opp som i denne siste tiden....(what will become of me?)
    Jeg lengter etter å bli frigjort fra dette kroppslige ubehaget! å få tilake liv mitt med snøglede og kreativt overskudd til meg og mine. Nå er jeg bare en våken, sittende, ventende kropp. Jeg håper vesla har lyst til å komme ut snart - det vil bli bra :-)

    SvarSlett
  2. hi hi, hvem er denne stakkars damen? Er det hun som har bestilt oppheng?

    BigS

    SvarSlett