28 februar 2009

Flinkest i klassen

Man blir ganske lykkelig av å høre at ens barn er flinkes av alle barna på avdelingen til å snakke :-) Selv de største barna snakker ikke så bra som hun, vilket er ganske imponerende ifølge barnehagetantene. Slikt gjør mor (og far), særdeles stolte!
I dag var jeg som hadde morgenvakta, selvsagt vokner hun før seks, etter at ha sovet til kvart på sju flere dager på rad...hmfr. Ikke nok med det, når jeg kommer inn og skal forbarme meg over en skrikende, morgen trøtt liten pike, så er ikke det nok - "pappa bære!" er det man blir møtt med.... Særlig at man vil ta den kampen kl. 5.55. Etter et halvhjertet forsøk på "nå er det natt", "sove på pappas pute?" så er det ei lita jente som smyger seg ut av senga vår, ut av rommet og inn på kjøkkenet. Jeg sovner et lite sekund før sidemannen rister i meg og minner meg på at det er jeg som "har vakt". Opp jeg spretter og inn på kjøkkenet, der sitter en liten morgenfugl fint på sin stol og vil gjerne bli servert gryn - og kiwi. Resten av morgenen går problemfritt, jeg drikker to kopper sterk kaffe og leser gårsdagens avis, eller var det torsdagens? Trollungen er lugn og fin, leker med klosser, pussler og leker med en pose med "tusen" strikker som spres ut over hele kjøkkengulvet - hvilken hærlig morgenstund!

3 kommentarer:

  1. Så kul! Ja, man blir så stolt och glad över sitt barn. Anna var väldigt flink att prata så hon och Elliot passar gått tillsammans;). Det är kul när man kan verbalt kommunicera med dem. Vi hade utvecklingssamtal på dagis förra måndagen. Elliot var väldigt omtyckt av stora som små. De sa att vi skulle vara stolta över Elliot! Det är vi så klart oavsett....men visst blir man glad.Vilka fina och smarta barn vi har:)

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant! Det er en fryd å høre litt skryt :-)

    SvarSlett
  3. Flinke Anna! Gleder meg til vi treffes!

    Tante Mie

    SvarSlett