11 mars 2009

Morgenstund har gull i munn...

eller noe slikt. I dag var jeg iallefall opp kl. 06.00, sharp! Siden det var min kjøre dag i dag, betyr det at jeg også må ta frokosten. Selvsagt voknet gullungen ekstra tidlig i dag. Men, da klokka var 06.50 og jeg hadde spist frokost (det hadde hele familien), drukket kaffe - og dusjet, var jeg ganske fornøyd. Normalt ligger jeg fortsatt og snooser på denne tiden...
Anna var i særdeles godt humør i dag og lekte fint på badet mens jeg kledde og stelte meg. Jeg var smått imponert faktisk. Vi slapp å stresse og jeg hadde et rolig og fornøyd barn med meg til barnehagen som ble levert 08.10. Lurer på om dette mønsteret kan la seg gjenta, regner med det er meg det står på...

Vi spiste fisk til middag i dag. Jarle har lest at nå er det bevist at barn blir smarte av å spise mye fisk - så det er bare å lange i seg! Jeg avsluttet dagen med å servere min sambo ferske rundstykker til kvelds!

7 kommentarer:

  1. Har du noen gode fiskemiddag oppskrifter å dele? jeg trenger!

    SvarSlett
  2. Rundstykkerna ser fantastiska ut:)Kan man få receptet?

    SvarSlett
  3. Fisketips: Det var en stor suksess hos oss med smeltet smør med egg i (hardkokt egg) til den kokte torsken. Anna elsker egg! Takk mamma, tipset er hentet fra deg:-)

    SvarSlett
  4. Rundstykker:
    50g gjær
    4 dl vann
    25g smør
    1 ts salt
    1 l hvetemel

    De ble faktisk veldig saftige og gode, det eneste nye jeg gjorde var å smelte smøret i vannet, ellers var det ingen hokkuspokkus! Det beste er nok fersk gjær, men funket bra med tørr gjær også. Lykke til med bakingen!

    SvarSlett
  5. Här har du ett nytt fiskrecept som folk brukar bli förvånade över men tycka är fantastiskt gott!

    Lägg ett fiskblock (torsk, hoki eller liknande) i en form. Skiva banan över fisken. Blanda creme fraiche och curry (ganska mycket curry) och lägg över fisken. Stek i ugn tills fisken är klar. Det låter konstigt men är väldigt gott! Vi brukar äta ris till men potatis funkar också.

    Här har vi förresten börjat med fiskolja till lilleman och han sover faktiskt bättre! Det kan ju vara en slump men det är ju hur som helst bra med fiskolja så det gör ju ingen skada iaf. Den smakar tuttifrutti och slinker ner tillsammans med vällingen utan problem.

    SvarSlett
  6. Banan og fisk! Hvilken blanding, det må definitivt testes ut.

    SvarSlett
  7. Tack för receptet! Det ska vi baka en dag:) Bra med lite fiskrättsvariation.

    SvarSlett